W zespole ds. budowy trasy S10 troje płockich parlamentarzystów

Poseł Lewicy Arkadiusz Iwaniak poinformował, że został wybrany przewodniczącym Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy S10.

Wiceprzewodniczącymi zespołu zostali posłowie: Elżbieta Gapińska – Koalicja Obywatelska, Jan Szopiński – Lewica (kujawsko-pomorskie), Dariusz Wieczorek – Lewica (zachodniopomorskie). – Do zespołu dołączył Senator Marek Martynowski – informuje Iwaniak.

Dodaje, że następne posiedzenie zespołu zaplanowane jest na 13 lutego, na które zarząd chce zaprosić samorządowców, Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz przedstawiciela Ministerstwa Infrastruktury. – Będziemy rozmawiali o planie przebiegu drogi, planie finansowym oraz terminie realizacji inwestycji – zapowiada poseł.

Przypomnijmy. Tuż przed wyborami parlamentarnymi w 2019 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła 4 możliwe warianty przebiegu drogi ekspresowej S10 i tzw. dużej obwodnicy Warszawy.

• Wariant 1: A1 (Toruń – proponowany węzeł Grabowiec) – Płock – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej – OAW (opcja w sąsiedztwie m. Tłuszcz), o długości 380 km, z czego ok. 100 km jako autostrada; szacunkowa wartość całej inwestycji to 24,1 mld zł,
• Wariant 2: A1 (Toruń – istniejący węzeł Lubicz) – Płock – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (opcja nawiązująca do przebiegu DK50 i DK62 na południe od m. Wyszków), o długości 412 km, z czego ok. 110 km jako autostrada; szacunkowa wartość całej inwestycji to 26 mld zł,
• Wariant 3: A1 (Włocławek – istniejący węzeł Włocławek Północ) – Płock – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 1 z korektami w rejonie Sochaczewa i Piaseczna), o długości 362 km, z czego ok. 95 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 22,9 mld zł,
• Wariant 4: A1 (Ciechocinek/Włocławek – proponowany węzeł Brudnowo) – Płock – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 2 z korektami w rejonie Sochaczewa, Piaseczna i Wyszkowa), o długości 398 km, z czego ok. 105 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 25,4 mld zł.

Fot. GDDKiA.