Można zgłaszać pomysły do Budżetu Obywatelskiego. Sporo zmian w regulaminie

image_pdfimage_print

Start kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego ogłosił dziś prezydent Andrzej Nowakowski. – Od dziś do 31 lipca czekamy na pomysły mieszkańców na zagospodarowanie ponad 5,5 mln zł – zachęcał do udziału w przedsięwzięciu włodarz Płocka, wskazując, że stoi w miejscu, które powstało z pierwszej edycji BOP.

Nie tylko skwer na Pasażu Paderewskiego został zrealizowany dzięki budżetowi obywatelskiemu. Ustawiona tu stacja naprawy rowerów został zgłoszona i wybrana w szóstej edycji, a dwie smart ławki – w siódmej. Ławki są najnowszym projektem wykonanym z BOP, stanęły na skwerze w końcówce maja. Dzięki panelowi fotowaltaicznemu zamontowanemu w niej, można naładować telefon lub tablet.

Projekty do ósmej edycji BOP można składać od 10 czerwca do 31 lipca. Można to zrobić, tak jak dotychczas, osobiście we wszystkich siedzibach Urzędu Miasta Płocka, pocztą lub online na stronie mojemiasto.plock.eu. Uprawniony do tego jest każdy mieszkaniec, grupa mieszkańców, rada osiedla oraz organizacja pozarządowa działająca w Płocku.

Tegoroczna odsłona płockiego budżetu obywatelskiego niesie ze sobą kilka istotnych zmian. Po pierwsze kwota do podziału jest większa – teraz to 5 650 00 zł: 2,2 mln zł na projekty ogólnomiejskie i 3,45 mln zł na osiedlowe. Przy czym pomysł osiedlowy nie może być droższy niż 575 tys. zł. Po drugie składać projekty i głosować mogą wszyscy mieszkańcy, bez względu na wiek czy meldunek. Dzieci poniżej 13 lat potrzebują jednak pisemnej zgody opiekuna, a osoby bez meldunku muszą złożyć odpowiednie oświadczenie. Zgłoszony projekt musi być możliwy do realizacji w ciągu jednego roku. Ponadto zmieniła się liczba osób, które powinny poprzeć projekt – to nie więcej niż 0,1 proc. mieszkańców danego osiedla. Dokładne dane płocczanie znajdą w regulaminie

– Jest jeszcze jedna ważna zmiana. Jeżeli mieszkaniec nie zgadza się z negatywną oceną swojego projektu, może odwołać się od niej – kolejną nowość zapowiedziała Monika Maron, dyrektor Wydziału Wspierania Inicjatyw Społecznych. – Pomysłodawca będzie miał na to pięć dni od momentu ogłoszenia oceny – dodawała. Listę z ocenami projektów poznamy do 16 września. Głosowanie odbędzie się jesienią – od 7 do 20 października w wyznaczonych punktach miasta oraz przez Internet.

Po więcej informacji warto zajrzeć na stronę www.mojemiasto.plock.eu oraz na Facebooku Budżetu Obywatelskiego Płocka.

Źródło i fot: UMP.