W nocy z czwartku na piątek ( 2 lutego – 3 lutego) ulicami Płocka będzie miał miejsce przejazd pojazdów nienormatywnych. W związku z nietypowym transportem wystąpią czasowe utrudnienia dla kierowców. Mogą nawet posypać się kary.
– Apelujemy do właścicieli pojazdów o uprzątnięcie pojazdów i nieparkowanie w zatokach postojowych przy ulicach: Targowa – Bielska – Gwardii Ludowej – Łukasiewicza – Długa, w godzinach nocnych – informuje biuro prasowe ratusza.
Nietypowy ładunek trafi do płockiego kombinatu. – Przejazd pojazdów z ponadnormatywnym ładunkiem wymienionymi ulicami Płocka, związany jest z dostawą elementów nowej kolumny próżniowej, która zostanie zainstalowana podczas zaplanowanej w tym roku modernizacji instalacji Destylacji Rurowo Wieżowej – tłumaczy nam Arkadiusz Ciesielski z biura PKN Orlen.
W związku z planowanym przejazdem pojazdów nienormatywnych w dniu 2 lutego 2017 w godzinach: 22:00-5:00 dnia następnego na wymienionych przez Urząd Miasta ulicach wystąpią utrudnienia w ruchu. Szczególny apel jest też do kierowców, którzy parkują swoje samochody przy ulicy Targowej, Bielskiej, Gwardii Ludowej, Łukasiewicza czy Długiej – ze szczególnym uwzględnieniem zatok parkingowych przy ulicy Gwardii Ludowej od strony ogródków działkowych o konieczności przeparkowania na tę noc swoich aut.
Organizator przejazdu zapewnia, że dodatkowo poinformuje kierowców o konieczności uprzątnięcia pojazdów z trasy przejazdu oraz wprowadzi czasową organizację ruchu. – Uwaga! Niezastosowanie się do czasowej organizacji ruchu i poleceń służb będzie skutkowało odholowaniem pojazdu na koszt właściciela w dniu 2 lutego 2017 roku – apelują płoccy urzędnicy.
Elementy kolumny trafią na instalację, która znajduje się w części rafineryjnej zakładu produkcyjnego. Kolumna posłuży do rozdziału surowca na różnego typu frakcje – składniki w kolumnach destylacyjnych. – Jej unowocześnienie umożliwi poprawę efektywności przerobu w celu zwiększenia uzysku produktów wysokomarżowych służących między innymi do produkcji olejów na instalacjach Hydroodsiarczania Olejów Napędowych i Hydrokrakingu – wyjaśnia biuro prasowe Orlenu.
Fot. UMP.