Ratusz ‘przyszedł’ do mieszkańców. Na Dołku przy Miodowej załatwisz wiele spraw!

Często się zdarzało, że mieszkańcy narzekali na to, że do Ratusza mają daleko. Aby załatwić jakąś drobną sprawę, musieli iść lub jechać przez połowę miasta, tracąc na to mnóstwo czasu. Od środy, 16 listopada, radykalnie się to zmieni. Otóż, do mieszkańców osiedli: Dobrzyńska, Łukasiewicza, Skarpa, Winiary – dosłownie – Urząd Miasta Płocka…”przyszedł”.

– Lokalizacja Punktu Obsługi Mieszkańca została wybrana ze względu na pomoc mieszkańcom określonych grup wiekowych. Drugim powodem jest duża odległość od obecnej lokalizacji Wydziału Ewidencji i Spraw Obywatelskich. Otwarcie tego Punktu jest także początkiem rewitalizacji tzw. Dołka mieszczącego się przy ulicy Miodowej 8 – informuje nas Hubert Woźniak z biura prasowego ratusza.

– Jeśli Punkt Obsługi Mieszkańca spotka się z pozytywnym odbiorem, to będziemy chcieli otworzyć takie punkty w innych lokalizacjach na terenie miasta. Nie zatrudnialiśmy nowych pracowników, pięć osób zostało przesuniętych z innych placówek ratusza – dodaje.

Urząd Miasta będzie korzystał z lokalu na podstawie umowy najmu. W Punkcie Obsługi Mieszkańca będą znajdowały się 4 stanowiska obsługi mieszkańca oraz stanowisko kasy. W nowo otwartej placówce, mieszczącej się przy ulicy Miodowej 8 lokal nr 6, będzie można w komfortowych warunkach załatwić wiele urzędowych spraw. Co na pewno ułatwi życie mieszkańcom dużej części naszego miasta.

Sprawy, które można załatwić w nowym punkcie:

w zakresie spraw obywatelskich:

–zameldowania na pobyt stały i czasowy;
–wymeldowania z pobytu stałego i czasowego;
–uzyskania zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie i wymeldowanie;
–uzyskania numeru PESEL;
–uzyskania numeru PESEL osoby zmarłej do potwierdzenia aktu poświadczenia dziedziczenia;
–dowodów osobistych;
–zgłoszenia utraty dowodu osobistego;
–wydania zaświadczenia o utracie dowodu osobistego;

w zakresie komunikacji:

–rejestracji pojazdów;
–wymiany dowodu rejestracyjnego;
–uzyskania wtórnika dowodu rejestracyjnego;
–uzyskania wtórnika karty pojazdu;
–uzyskania wtórnika tablic rejestracyjnych;
–uzyskania wtórnika nalepki kontrolnej,
–wpisu adnotacji urzędowej do dowodu rejestracyjnego (gaz, hak, taxi, współwłaściciel),
–zgłoszenia zbycia pojazdu,
–uzyskania zaświadczenia dotyczącego dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu,
–uzyskania Profilu Kandydata na Kierowcę,
–wymiany prawa jazdy z powodu zmiany danych,
–uzyskania wtórnika prawa jazdy,
–uzyskania zaświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień,
–uzyskanie zezwolenia na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych i przewożących wartości pieniężne;

W Punkcie będzie można także dokonać wszelkich płatności gotówką lub dokonać transakcji bezgotówkowej, m.in. w zakresie podatków od nieruchomości, czy w zakresie opłat np. od posiadania psów lub za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Pracownik Punktu udzieli również informacji, w jaki sposób załatwić konkretną sprawę i skieruje do odpowiedniego wydziału Urzędu. Punkt będzie funkcjonował również jako biuro podawcze Urzędu Miasta. W placówce będzie można zostawić pismo adresowane do każdego Wydziału Urzędu Miasta, jak również odebrać awizowaną korespondencję przez gońców. Prowadzona też będzie usługa potwierdzania Profilu Zaufanego.

Punkt Urzędu Miasta Płocka będzie czynny w godz. 9:00 – 16:30, od poniedziałku do piątku. Obiekt jest monitorowany i wyposażony w system alarmowy. Lokal o powierzchni 76,16 m kwadratowych należy do Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej TBS Sp. z o.o. w Płocku. Urząd Miasta będzie korzystał z lokalu na podstawie umowy najmu.

Fot. UMP.