O promocji szeroko pojętej opowiedzą eksperci

Promocja gminy czy miasta to bardzo złożone przedsięwzięcie. Wymaga nie tylko ciągłego śledzenia panujących trendów, ale także ich kreowania.

Wypracowanie silnej marki miejsca – bo o niej mowa – warunkuje sukces na wielu płaszczyznach. Przekłada się zarówno na atrakcyjność turystyczną i inwestycyjną okolicy, ale również na satysfakcję mieszkańców. O tym jak wykreować markę miejsca i nią zarządzać będą rozmawiali uczestnicy VI Kongresu Promocji Mazowsza.

Wydarzenie jest organizowane przez samorząd województwa mazowieckiego. Swoimi opiniami, doświadczeniami i wiedzą z przedstawicielami mazowieckich samorządów podzielą się eksperci w dziedzinie marketingu terytorialnego i budowania marki. Będą omawiane takie zagadnienia jak: teoria „Wysp i Archipelagów” – czyli synergia działań jako przepis na sukces; „Stolica i Okolica” – czyli relacja Warszawy i regionu; „Sustainable Development – Point of View” – czyli stosowanie filozofii zrównoważonego rozwoju czy „Aktywiści w akcji” – czyli jak polityka społeczna, kulturalna i obywatelska stają się dźwignią rozwoju społeczności lokalnych.

Wśród prelegentów tegorocznego Kongresu znaleźli się: Alina Czyżewska – współzałożycielka i jedna z liderek ruchu miejskiego Ludzie dla Miasta. Czynnie działa m.in. na rzecz przejrzystości finansowania sportu w Gorzowie Wielkopolskim. Członkini Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska oraz Kongresu Ruchów Miejskich. Z zawodu aktorka; Mateusz Zmyślony – ekspert w dziedzinie komunikacji społecznej i marketingu. Założyciel i dyrektor kreatywny Grupy Eskadra, jednej z czołowych na polskim rynku, niezależnych firm zajmujących się reklamą. Pionier marketingu miejsc w Polsce, autor kilkudziesięciu strategii marek, miast i regionów oraz projektów z obszaru marketingu wielkich wydarzeń (m.in. UEFA EURO 2012); Michał Zalewski – rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego i Centrum Kongresowego ICE Kraków, kierownik Działu Nowych Mediów i PR. Pełni obowiązki rzecznika prasowego KBF i ICE Kraków (ICE – International Conferences and Entertainment). Laureat ponad 20 profesjonalnych nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych. Wykładowca, publicysta i trener, wyspecjalizowany w dziedzinie sztuki prezentacji i kreatywności; Szymon Krzysiak – strategy planner. Pracował przy projektach marketingowych dla podmiotów komercyjnych: Santander Consumer Bank, BP, Oknoplast, Neinver, Unilever, Diageo, Mayland Real Estate, i publicznych oraz dla Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Razem z prof. Jerzym Hausnerem współautor projektu naukowego „Open Eyes Economy” i modelu „Firma-Idea”; Artur Celiński – ekspert od polityki kulturalnej i znaczenia kultury dla rozwoju miast. Politolog, komentator życia publicznego. Wiceprezes Zarządu Res Publica, szef zespołu projektu DNA Miasta i zastępca redaktorki naczelnej Magazynu Miasta. Współpracował przy tworzeniu polityk kulturalnych w Gdyni, Łodzi, Bydgoszczy i Elblągu.

– Nie zabraknie także wskazówek dotyczących marketingu oraz mediów społecznościowych – zapowiadają organizatorzy. Tegoroczny VI Kongres Promocji Mazowsza odbędzie się 27 i 28 października w Płocku.

Kongres Promocji Mazowsza to przedsięwzięcie, które Samorząd Województwa Mazowieckiego zainicjował w 2011 roku. Pomysł jego organizacji zrodził się z chęci zbudowania trwałej platformy wymiany wiedzy i doświadczenia pomiędzy specjalistami zajmującymi się marketingiem terytorialnym, a przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego.

 

Fot.polskiemiasta.tv/ UMP