TVP ma powód do zmartwień. CBOS podaje, jak telewidzowie oceniają największe stacje telewizyjne

image_pdfimage_print

Według danych Centrum Badania Opinii Społecznej Polacy spośród stacji telewizyjnych najlepiej oceniają Polsat (70 proc. ankietowanych). Na kolejnych miejscach są TVN (57 proc.) i Telewizja Polska (48 proc.). Wśród stacji radiowych badani najbardziej cenią RMF FM (59 proc.), potem Radio Zet (51 proc.), Polskie Radio (38 proc.) i Radio Maryja (18 proc.).

Jak wynika z badania CBOS, TVP pozytywnie ocenia 48 proc. ankietowanych (spadek o 8 pkt proc. w porównaniu z 2019 rokiem), negatywnie zaś 38 proc. (wzrost o 6 pkt proc.). O TVN dobrze wypowiada się 57 proc. badanych (spadek o 6 pkt proc.), a źle – 23 proc. (wzrost o 3 pkt proc.). To najgorsze wyniki tych stacji w historii badań. Polsat może liczyć na pozytywną ocenę 70 proc. respondentów (spadek o 1 pkt proc.), negatywną wyraziło 10 proc. (bez zmian).

Najbardziej krytyczne wobec TVP są osoby deklarujące lewicowe poglądy polityczne (67 proc.), z wyższym wykształceniem (60 proc.), nieuczestniczące w praktykach religijnych i zamieszkujące największe aglomeracje (ponad 50 proc.). Jednoznacznie pozytywnie oceniają ją jedynie wyborcy PiS (86 proc.) i w pewnym stopniu PSL (choć ich liczebność była w próbie niewielka). TVN najlepiej oceniają wyborcy KO (82 proc.) i Polski 2050 (72 proc.), w większości pozytywnie także zwolennicy PSL i Lewicy. Co ciekawe, 45 proc. wyborców PiS dobrze ocenia TVN (przeciwne zdanie ma 36 proc. popierających partię rządzącą). Jedynie wśród zwolenników Konfederacji przeważają głosy negatywne. Polsat, jak zaznacza CBOS, jest nadawcą najmniej kontrowersyjnym: wyborcy wszystkich opcji oceniają go pozytywnie (w najmniejszym stopniu zwolennicy Lewicy – 48 proc.).

Wyborcy PiS w porównaniu z innymi badanymi najczęściej pozytywnie oceniali publiczne radio (63 proc.) i Radio Maryja (37 proc.). To ostatnie poza elektoratem partii rządzącej cieszy się stosunkowo lepszą opinią sympatyków Konfederacji i PSL, zaś prawie trzy piąte popierających KO i Lewicę ocenia je negatywnie. Najmniej kontrowersji politycznych budzą rozgłośnie komercyjne.

Badanie zrealizowano na przełomie września i października na próbie 1133 osób.

Źródło: Press.pl
Fot. Pixabay.