Pociągi do Płocka dojadą znacznie szybciej. Trwa remont torów

image_pdfimage_print

Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe prowadzą obecnie prace torowe na linii nr 33. Wkrótce szybciej pojadą pociągi Kolei Mazowieckich z Kutna do Sierpca i z Warszawy do Płocka. Na razie jednak podróżni muszą korzystać ze znacznie wolniejszych autobusów zastępczych – informuje portal Rynek Kolejowy.

Jeszcze przez kilka dni pasażerowie korzystający z połączeń Kolei Mazowieckich do Płocka będą musieli liczyć się ze znacznymi utrudnieniami. Autobusy zastąpiły bowiem pociągi na całym obsługiwanym przez Koleje Mazowieckie odcinku Kutno – Płock – Sierpc. Wydłuża to czas podróży: z Płocka do Kutna o ponad pół godziny (dotyczy to także przyspieszonego połączenia „Mazovia”), z Płocka do Sierpca o około kwadrans.

Trwające od 10 kwietnia uciążliwości związane są z prowadzonymi przez PKP PLK robotami torowymi. Mają one niebawem przełożyć się na znaczną poprawę parametrów technicznych linii nr 33. – Prace obejmują 8-kilometrowy odcinek Florek – Strzelce Kujawskie i zakończą się w maju – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Ruch pociągów ma zostać wznowiony wraz z początkiem przyszłego maja.

– W zakres prac wchodzi przebudowa jednego toru oraz sześciu przejazdów kolejowo-drogowych. Po wyremontowanym odcinku, na którym kładzione jest nowe torowisko, pociągi pojadą z prędkością 100 km na godzinę. Usprawni to ruch pociągów między Kutnem a Płockiem. Przebudowana nawierzchnia na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy natomiast poziom bezpieczeństwa w tych miejscach – podkreśla Karol Jakubowski.

Wykonawcą prac jest poznański Zakład Robót Komunikacyjnych DOM. Koszt inwestycji to ok. 10,5 mln zł. Pomiędzy Kutnem a Sierpcem kursuje osiem par pociągów osobowych, których oferta uzupełniana jest przez przyspieszony pociąg „Mazovia” Płock – Kutno – Warszawa. Linia nr 33 ma także istotne znaczenie w ruchu towarowym – pozwala obsługiwać transport kolejowy z rodzimego koncernu rafineryjno – petrochemicznego.

Źródło: www.rynek-kolejowy.pl.

Zdjęcia poglądowe: Kurier Kolejowy/ PLK