Orlen wart 4,5 miliarda

Polski Koncern Naftowy Orlen po raz dziewiąty w dwunastoletniej historii rankingu „Rzeczpospolitej” otrzymał tytuł Najcenniejszej Polskiej Marki. Wartość marki Orlen wyceniona została na 4,5 miliarda złotych.

Chociaż wiele razy stawaliśmy na tym podium, za każdym razem wyróżnienie to coraz bardziej nas cieszy, bo w obecnych czasach coraz trudniej wyróżnić się na tle konkurentów – komentuje Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen. –Dzisiaj stawiamy na to co ponadczasowe czyli emocje i uczucia, mając nadzieję, że marka Orlen będzie zawsze najbliżej nich.
Dziennik Rzeczpospolita po raz dwunasty opracował Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowując go w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów.
PKN Orlen na czele Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek znajduje się od 2007 roku.
W obecnej edycji wartość marki Orlen została oszacowana na 4,5 mld złotych, co oznacza wzrost o 100 milionów w stosunku do ubiegłego roku. Czy wartość marki Orlen w przyszłym roku utrzyma się na podobnym poziomie, jeżeli dojdzie do planowanej sprzedaży spółek Orlen Transport i Orlen Koltrans (ostateczna decyzja w sprawie sprzedaży może być podjęta po pozytywnym zaopiniowaniu jej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)?