Nie przepłacajcie za bilety w sklepach

Komunikacja Miejska ostrzega, że w niektórych placówkach handlowych bilety sprzedawane są powyżej ceny nominalnej. Takie praktyki są nielegalne.

– W związku z docierającymi do nas informacjami związanymi z nielegalnie pobieraną od pasażerów dodatkową opłatą przy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej przez sklepy prowadzące ich dystrybucję, informujemy, że ceny biletów są cenami urzędowymi, uchwalanymi przez Radę Miasta Płocka i nie podlegają żadnym zmianom. Obowiązkiem sklepu jest sprzedaż biletu w cenie uwidocznionej na bilecie – informuje Anna Kicińska, odpowiadająca w Komunikacji Miejskiej za kontakty z mediami.
Każdy dystrybutor kupuje od KM bilety w odpowiednio niższej cenie, dzięki czemu może zarabiać na ich sprzedaży. Dotyczy to wszystkich kiosków, saloników prasowych i sklepów. Obowiązkiem każdego z dystrybutorów jest sprzedaż biletów w ich cenach nominalnych, bez zawyżania wartości.
Aby uniknąć tego typu sytuacji, można zdecydować się na jedno z dwóch rozwiązań, które gwarantują, że nie zapłaci się za bilet więcej, niż należy. Pierwszy sposób to skorzystanie z biletom atu. Urządzenia tego typu znajdują się we wszystkich autobusach KM Płock. Można w nich kupić bilet, płacąc za niego gotówką lub kartą płatniczą, która umożliwia transakcje dokonywane zbliżeniowo.
Druga metoda to skorzystanie z usługi moBilet, w której pasażer może kasować bilety elektroniczne, wykorzystując do tego aplikację pobraną na swój telefon komórkowy. System wykorzystuje bezprzewodowy Internet i jest dostępny we wszystkich sieciach komórkowych. Do obsługi aplikacji moBilet wymagany jest jedynie dostęp do Internetu i obsługiwanie Javy. Kontroler może sprawdzić bilet na ekranie telefonu, podobnie jak papierowy.